Friday, March 2, 2012

Work?

Assalamualaikum and whaddappp!
Long time no see :D
I decided to start fresh with this blog,
 WHY?
Because I feel awesome this way.
Bhahahahahaha.


Okay, haritu dok usha-usha youtube, terbukak vdeo utk lagu "Syukur" by Altimet. Layan lagu dia, tapi im attracted to the lyrics.
Semua punya niat sama di hati
Biar usaha dan rezeki serasi
Betul lah kan? Biarlah usaha kita banyak, rezeki pun boleh dapat setimpal, dengan tanggungjawab dan adab dijaga rapi :).

Haaaa, untuk pengetahuan semua, sementara menunggu sambung study ni, saya sedang bekerja buat sementara waktu. Alhamdulillah semuanya ohshem. Tapi baru tau susah payah nak cari duit tu cmna.


Serious shit.

Kerja siang smpai malam, boleh la rasa cmna perasaan habeh duit di hujung bulan, cmna susah payah nak redah hujan panaih utk cari rezeki, sampai basah kuyup cari customer. Travel dari penang sampai SP lencun macam ikan baru kuaq kolam. HAHA. Tapi semua tu experience, duit tu xbrapa penting sgt pun ( ceh, poyo ). :P

Banyak benda dh aku blajaq, life lessons belambak. One of my online friends pernah kata camni, dia dari States, "When I'm working and studying at the same time, I know what people meant by 'life sucks'". Haha. tgk tu, Bukan aku ja yg rasa kerja tu berat, msti ramai yg fikir benda sama. Haha, jadi aku sarankan la kpd rakan-rakan yg melangut mcm aku to

GET YOUR ASS OFF THE COUCH AND START DOING SOMETHING PRODUCTIVE

It took time untuk aku sedar dulu aku mcm tu jugak, haha. Tapi on the bright side, bila dah ada duit sendiri, boleh lah joli, mak bapak pun takdak masalah. Pasai bukan duit depa. HAHA. 

OK LAH, THATS ALL KOT.

Link untuk lagu "Syukur" dari Altimet

AND AND AND. I'LL BE CHANGING MY BLOG TITLE SOON! BYE AND THANKS FOR READING! : D



2 comments:

  1. Haha! Syukur...Btw, RCMP for real eh? All the best weyh...story2 kat aku nnti...

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah. tgk jgak rezeki Allah nk bagi aku kt mna. :)

    ReplyDelete